środa, 1 lipca 2015

Ramki


Czasem koncepcja wystroju ściany się nam odmienia. Chciałabym Wam pokazać jak łatwym, szybkim i niedrogim sposobem zmienić zwykłe antyramy w zdjęcia w pięknych i niepowtarzalnych ramkach. U mnie powstał pomysł na zaaranżowanie ściany w jadalni pamiątkowymi zdjęciami w białych ramkach. Każda będzie inna, niektóre robione a inne zaś zakupione czy otrzymane.
Zaczęłam od powieszenia tych, które już dostałam w prezencie, a że dwie pamiątki czekały na powieszenie w zwykłych antyramach musiałam wymyślić sobie jak je przystosować do koncepcji.


Żeby nie wymieniać wszystkiego, a wykorzystać już to co jest proponuję użyć papierowej wikliny. Materiał prosty i ekologiczny do pozyskania. Można nią nadać ramkom rożne kształty, jakie tylko sobie wymyślimy – od prostych po plecionki.

Wymyśliłam sobie dwa osobne wzory ułożenia rurek i zabrałam się do dzieła. Papierowe rurki poprzycinałam na odpowiednie długości i za pomocą kleju na gorąco umieściłam je na właściwych miejscach.



Kolejnym etapem jest zastanowienie się czy efekt nas zadowala. W razie niepowodzenia można spokojnie poodklejać rurki lekko podgrzewając od spodniej strony szybkę od antyramy na przykład suszarką i zacząć proces majsterkowania od nowa. Klej spokojnie schodził z powierzchni, które ozdabiałam.



Tak prezentujące się ramki są gotowe do pomalowania. Najlepiej sprawdzają się farbki akrylowe bo szybko schną i bardzo ładnie kryją. Do wyboru do koloru – paleta jest bardzo duża więc każdy coś dla siebie znajdzie. U mnie będą białe.




Można je jeszcze ozdobić na przykład elementami decoupage i zabezpieczyć na koniec lakierem bezbarwnym. Jeśli komuś podoba się faktura papierowej wikliny (wystający gdzieniegdzie druk gazet) może użyć do pomalowania na przykład lakierobejcy i wtedy przebarwienia będą przenikać. Mile widziane są również wszelakie dodatki wedle własnego gustu i upodobań jak aplikacje, kwiatki itp. itd. - wszystko zależy od tego jak Was poniesie wyobraźnia.


Mogą się przydać:



Beata

Tworzycha

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz