środa, 30 września 2015

Nie ma jak w domu

Trudno mi ostatnio wysiedzieć przy pracach ręcznych, ale kuszą mnie strasznie. Póki mogę to sobie z doskoku coś dłubię. Dziś chciałam Wam pokazać podstaweczki na stół pod kubeczki czy szklanki z herbatką i nie tylko. Powstały one dla naszych przyjaciół jako dodatek do prezentu na nowe mieszkanko. Materiały potrzebne zakupione w Dekormanii.



Trzeba przygotować sobie stanowisko pracy i potrzebne nam rzeczy takie jak podkładki, farby, serwetki, itp. W zależności od oczekiwanego efektu można użyć preparatu do spękań, a na koniec lakieru – u mnie matowy.



Serwetkowe wzory wycinamy wg uznania i rozwarstwiamy, tak aby była pod ręką tylko wierzchnia warstwa serwetki z nadrukiem.



Moje podkładki były malowane jednostronnie bo z tyłu miały piękny ciemnobrązowy kolor, który chciałam zachować. Za pomocą taśmy malarskiej zabezpieczyłam brzegi tak, aby nie porobiły mi się na spodzie zacieki podczas malowania. Pierwszą warstwą była u mnie piękna złota metaliczna farbka. Bardzo spodobała mi się i teraz często ją wykorzystuję.



Preparat do spękań zrobił małe delikatne prześwity. Następnie biała farba akrylowa. Przyklejenie wzorka z serwetki i wykończenie złotą farbką – tutaj kropeczki, napis i serduszko.



Dodatkowo brzegi przejechane delikatnym papierem ściernym, żeby było widać złoto. Na koniec po dokładnym wyschnięciu zabezpieczyłam pracę trzema warstwami lakieru. Zawsze stosuję się do czasów schnięcia zawartych w informacji na opakowaniach. Daję im nawet dłuższe chwile na odpoczynek żeby mieć pewność, że nic się nie rozmaże.



Tutaj widać, że każda podkładeczka inna. Prawdziwe rękodzieło – nie lubię powtarzalności więc jak robię taki komplet też staram się żeby stanowił jedną całość, ale i miał swoje indywidua.



Tak ostatecznie prezentuje się cała praca, która umili niejedno spotkanie towarzyskie.
Na koniec prezent zapakowany w celofan może wędrować w odpowiednie ręce. Możliwości i wzorów na wykonanie podkładek jest masa. Jedynym ograniczeniem jest wasza wyobraźnia, więc życzę aby była wielka i sięgała daleko.



Materiały:

Pozdrawiam,
Beata

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz